Conversie? Branding? Engagement? Je digitale strategie begint met een helder doel en (vaak) een budget. Ik help je de vele mogelijkheden in een heldere online marketing strategie te verwerken.
Er is geen goed of fout welk model je hanteert. Sommigen vinden modellen zelfs volledig overgewaardeerd. Ik kies er vaak voor om een model als hulpmiddel in te zetten, of dat nou see-think-do is of AIDA. Het belangrijkste is dat je weet waar je je op richt, zodat je je succes (of mislukking) snel in kaart hebt en je budget optimaal inzet.
Een paar voorbeelden:
Awareness: Richt je op de bekendheid van je merk, zorg dat je zichtbaar bent. Je belangrijkste KPI is bereik, waardevolle kanalen zijn YouTube, Display.
Consideration: Richt je op de eerste relatie met je klant, zorg dat je iets biedt. Een contentstrategie via social media kanalen kan zeer waardevol zijn.
Action: De echte performance kanalen haken in op de actie (en dus conversie). Remarketing en Search Ads zijn vaak succesvol en worden afgerekend op opbrengst en kosten per conversie.
Service: Een ondergewaardeerde stap in de klantreis. Maar hoe leuk zijn de grappige bevestigingsmails van Bol.com bij een bestelling? En hoe prettig als je weet wanneer je bestelling aankomt? Bereikbaarheid is erg belangrijk in deze fase.
Loyalty: Hoe trouwer de klant, hoe meer waard. Dropbox, Spotify en vele anderen hebben ingezet op de relatie met de klant en tussen klanten onderling. Herhaalaankopen of member-get-member komt vaak terug in deze fase.
Afhankelijk van je doelen en budget stel ik een mediaplan voor je op, waarin je direct de belangrijkste KPI’s en doelstellingen per kanaal ziet. Deze zie je natuurlijk in een dashboard terug, zodat je realtime je resultaten kunt bijhouden.